Continutul produselor cosmetice si intelegerea acestuia

Pentru a intelege exact din ce este facut un produs cosmetic, eticheta trebuie citita si inteleasa.

Companiile cosmetice din zilele noastre au la dispozitie in jur de 6000 de ingrediente direrite si 2500 de parfumuri pentru a-si fabrica produsele. Pentru acei consumatori care nu pot tolera anumite substante exista un singur mod de a fi in siguranta : citirea cu atentie a etichetei, unde sunt trecute ingredientele.

Pe parcursul ultimilor zece ani, peste tot in Europa, toate ingredientele din produsele cosmetice au fost listate pe produs in ordinea descrescatoare a concentratiei. Lista ingredientelor respecta sistemul INCI (Inter­na­tional Nomen­cla­ture of Cos­metic Ingre­di­ents  -Nomenclatura Internationala a Ingredientelor Cosmetice). Acest sistem permite identificarea tuturor ingredientelor folosind o singura denumire pentru toate statele membre UE.

Pare mai usor decat este in realitate. De exemplu, cine stie ca ‘ceteareth-12’ este de fapt un emulsificator pe baza de plante, ca ‘eugenol’ este un parfum natural sau ca ‘triticium vulgare’ este de fapt ulei din germeni de grau? Asadar, consumatorii cu anumite intolerante nu au altceva de facut decat sa consulte un ghid pentru a obtine informatii precise.

Urmatoarele sunt trei dintre cele mai importante puncte:

  • Agentii de colorare sunt detaliati la sfarsitul listei cu un numar de cinci cifre
  • Ingredientele naturale sunt listate sub denumirea botanica a plantelor
  • Parfumurile sunt listate sub termenul general de “parfum”(perfume), “aroma” sau “miros” (fragrance). Potrivit regulatiei referitoare la cosmetice a Uniunii Europene, 26 de parfumuri trebuiesc listate dupa nume in cazul in care depasesc anumite niveluri de concentratie

In general, produsele cosmetice pot contine doar acei agenti de colorare, conservanti si filtre de protectie solara ce se gasesc pe lista compusilor acceptati. Producatorii sunt obligati sa dovedeasca siguranta toxicologica si microbiologica a tuturor produselor. In plus, trebuie demonstrata si eficacitatea acestora.

Pentru informatii detaliate consultati http://ec.europa.eu/consumers/sectors/cosmetics/cosing/index_en.htm

Autor: Beatrix Althoff, Manager al calitatii la ADA Cosmetics GmbH

Sursa: http://www.keepingnaturebeautiful.com

Un gând despre “Continutul produselor cosmetice si intelegerea acestuia

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s