Micul dejun: avantaj sau dezavantaj?

Micul dejun este in general una dintre ultimele experiente pe care oaspetii le au inainte de a se decaza, deci este foarte probabil sa lase o impresie de durata. Chiar daca avem un echilibru intre mancare de calitate si meniu, cat de mult efort este indreptat spre calitatea serviciului?

In cazul in care conduci o unitate de tip cazare si mic dejun(Bed&Breakfast) sunt foarte mari sansele ca felul in care servesti micul dejun si ce servesti sa ocupe o mare parte din atentia ta, fiind singura masa pe care o oferi. Dar trebuie sa ii dea hotelurile aceiasi importanta?

Pentru multe hoteluri, micul dejun reprezinta o sursa in plus de profit. Dar nu vom putea valorifica asta daca nu avem grija de clientii micului dejun deja existenti.

Probabil serviti mai mult micul dejun deat orice alta masa, dar ii este oferita aceiasi atentie ca si pranzului sau cinei?

In foarte multe cazuri, micul dejun este folosit ca loc de training pentru angajatii noi si neexperimentati. Se intampla destul de frecvent sa observ chelneri la micul dejun care au cunostinte destul de reduse despre ce este disponibil si despre igiena de baza atunci cand curata si pregatesc masa.

Cat de bine primiti va faceti oaspetii sa se simta? Sunt intrebati acru numarul camerei, fara nici un contact vizual de catre cel care verifica lista? Sau sunt intampinati cu un zambet placut si un “Buna dimineata”?

Micul dejun poate fi derutant pentru cei care nu sunt familiarizati cu hotelul. Doar spunandu-i unui oaspete ca acesta este de tip autoservire, nu spune foarte multe, mai ales atunci cand oaspetele inca sta in fata intrarii si nu poate vedea in restaurant sau nu poate vedea bufetul. Trebuie sa astepte sa fie asezati la masa sau se pot aseza oriunde vor? Veti servi suc de fructe, ceai si paine sau trebuie sa se serveasca singuri? Daca ai numai un singur tip de oua in bufet, se pot comanda si alte tipuri?

O activitate care se desfasoara rapid si fara probleme este vitala in weekendurile aglomerate cand toata lumea pare sa coboare in acelasi timp la restaurant. Necesitatea unui serviciu rapid poate sa difere in weekend fata de in cursul saptamanii. Foarte putini calatori business sunt dispusi sa astepte ceaiul si painea prajita de la micul dejun, in timp ce cei aflati in vacanta este mai probabil sa nu fie grabiti. Recunoasterea asteptarilor oaspetilor si posibilitatea de a se adapta la viziunea si stilul lor de servicii vor fi factori importanti pentru felul in care oaspetii va percep nivelul serviciilor.

Unul dintre cele mai frustrante lucruri legate de micul dejun sau de obiectele de autoservire este lipsa de logica din amplasare.

Iata 10 sfaturi pentru evitarea blocajelor(si risipei si dezordinii):

1. Incurajati-va echipa sa se puna in locul clientilor, luand ei insisi micul dejun si vazand tot ce oaspetii vad. Cateva lucruri de verificat:

2. Sucul de fructe: Sunt paharele langa sucul de fructe? Sunt etichetate diferitele tipuri de suc astfel incat oaspetii sa stie ce sunt fara sa le guste? Nu este numai frustrant pentru oaspeti sa descopere ca ceea ce arata ca suc de grapefruit este de fapt ananas, dar de asemenea inseamna risipa si costuri pentru mancare.

3. Cerealele: sunt bolurile, cerealele si laptele aranjate logic in asa fel incat oaspetii sa ia bolul, cerealele si la sfarsit laptele? Suna destul de evident, insa am vazut destul de des persoane nevoite sa se intoarca pentru a-si pune laptele.

4. Laptele: Este evident ca turnarea laptelui necesita doua maini: una pentru a tine bolul cu cereale si alta pentru a turna laptele. Exista loc pentru a pune sucul de fructe sau orice altceva ar fi luat mai inainte oaspetele?

5. Produsele de patiserie. Fluxul logic este: paine prajita, alte tipuri de paine si produse de patiserie, unt si conserve. Ordinea pentru oaspeti este farfuria intai, paine, iar apoi untul, urmat de gem. Este frustrant sa isi dea seama ca s-au asezat si au uitat untul.

6. Ceaiul. Daca oaspetii isi fac singuri ceaiul, este acesta usor de facut?

7. Bauturile calde: In functie de ce fel de recipient folositi pentru apa fierbinte sau cafea, verificati cat de bine functioneaza dispenserele. Sunt gradate? Daca da, sunt prea pline incat sa se verse? Sau au o masura mica, incurajand oaspetii sa se serveasca si a doua oara?

8. Ustensile: Asigura-te ca ustensilele se potrivesc cu ceea ce servesti. Daca servesti fructe, sunt acestea taiate in bucatele ce incap intr-o lingurita sau in felii elegante? Ambele sunt bineinteles in regula, dar asigura-te ca ustensilele si farfuriile sau bolurile sunt potrivite. Feliile nu pot fi mancate(sau servite cu usurinta) cu o lingura; necesita cutit si furculita, deci nu este foarte logic sa oferi numai boluri pentru a-le servi. Vad destul de des polonice folosite pentru salata de fructe sau boluri cu iaurt. Ati incercat vreodata sa va serviti cu acele polonice ? O lingura nu foarte adanca ar face lururile mai usoare pentru oaspete. De ce sa complicam lucrurile ?

9. Painea prajita. Painea prajita care este rece si uscata este un lucru ce aduce multe critici micului dejun. Dar sunt prajitoarele de paine mai bune? Doar ce ti-ai luat ouale si sunca si te indrepti spre paine doar ca sa descoperi ca este coada sau ca setarile aparatului nu iti permit sa faci decat paine foarte arsa sau nefacuta. Si bineinteles, in timp ce incerci sa perfectionezi culoarea painii, ouale si sunca s-au racit deja. Nu sunt impotriva prajitoarelor de paine, insa trebuie sa verificat setarile acestuia si sa il pozitionati in asa fel incat oaspetii sa isi prajeasca painea inainte de a se servi cu mancare calda.

10. Mancarurile calde. Daca folositi capace pentru mancarurile calde, sunt acestea etichetate pentru ca oaspetii sa nu fie nevoiti sa ridice fiecare capac pentru a gasi sunca? Este un loc unde pot sa puna capacele in siguranta, fara sa fie nevoie sa faca echilibristica sau sa le mute fara ca apa condensata sa curga pe podea si pe masa? Verificati sa nu devina prea calde manerele ustensilelor, iar clientii sa se arda cu acestea. Si daca tot suntem la capitolul mancaruri calde, mancarea calda pusa in farfurii reci nu ramane calda prea mult timp. Oricare ar fi stilul de servire, asigurati-va ca incalziti farfuriile pe cat de mult este posibil.

Analizati si decideti daca aranjarea spatiului este potrivita pentru oaspeti. Urmariti blocajele si faceti rearanjari in concordanta cu acest lucru. Care sunt lucrurile pe care oaspetii le cer in mod constant, desi sunt deja acolo?

Faceti micul dejun memorabil si lasati oaspetii relaxati, cu o impresie de sfarsit pozitiva si un indemn de a se intoarce.

De Caroline Cooper – business coach cu peste 25 de ani experienta in afaceri si dezvoltarea leadershipului

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s