Cum sa preveniti ocuparea tuturor camerelor la pretul cel mai mic

In zilele noastre, clientul hotelurilor este inarmat cu informatii mai bune si poate compara rapid preturile oferite de hotel si competitorii acestuia. Hotelurile au raspuns prin “pretul zilei”, dar aceasta nu acopera decat partial oportunitatea obtinerii de venit. O optimizare a tarifelor este necesara pentru a preveni alunecarea acestora spre unele foarte scazute.

Unul dintre lucrurile esentiale pentru managementul veniturilor(Revenue Management) in industria hoteliera este faptul ca acum clientul este inarmat cu informatii mai bune. Clientul poate sa compare preturile rapid in cadrul optiunilor pe care le cunoaste.

Dupa cum afirma si Frederic Dechamps, Vice Presedinte Global Revenue Optimization Carlson Hotels Worldwide, scaderea tarifelor nu este suficienta, se cere o optimizare a preturilor.

Pentru acest aspect, Carlson Hotels a dezvoltat abilitatea de a stabili preturile in mod dinamic, bazandu-se pe tarifele si nivelurile cererii concurente disponibile public pentru fiecare nivel al pretului.Este oferita astfel posibilitatea de a echilibra diferentele dintre hotel si concurenta cu care se confrunta pentru un anumit nivel al cererii, ducand astfel la maximizarea veniturilor.

Optimizarea tarifelor

Deschamps spune ca optimizarea tarifelor nu depinde de gradul de ocupare al hotelului si este deci mai puternica atunci cand gradul de ocupare variaza. Este important de reamintit insa ca o optimizare a tarifelor nu ridica automat preturile, ci poate chiar recomanda o scadere a acestora daca este in interesul hotelului.

Beneficiul cheie este, potrivit lui Deschamps, faptul ca cel care optimizeaza tarifele va recunoaste o oportunitate de a creste sau scadea preturile cu mult inainte decat ar fi facut-o hotelul, lucru ce constituie un avantaj considerabil. Deschamps spune ca nu ar fi surprins daca functiile care optimizeaza bazandu-se pe elasticitate si pe tarifele facute publice vor deveni un standard pentru orice sistem de management al veniturilor.

Oportunitate

Deschamps afirma ca una dintre zonele neabordate pana acum este introducerea unei notiuni a valorii ce sta la baza produsului oferit de hotel. Optimizarea tarifelor, pe cat este de buna, depinde totusi de opinia formata a consumatorilor(exprimata prin elasticitatea pretului) pentru maximizarea veniturilor. Exista o oportunitate de a influenta parerea deja formata, echilibrand pretul cu variabilele produsului din algoritmul de optimizare. Colectarea datelor in mod fiabil si procesarea acestora in mod consecvent in cadrul variantelor luate in considerare de clienti ramane in continuare o provocare, la fel ca si alegerea dimensiunilor relevante ale produsului pentru a stabili tarifele, afirma Deschamps, care este programat sa tina o conferinta la Travel Distribution Summit North America 2001, ce va avea loc in Las Vegas (19-20 Septembrie).

 

De Ritesh Gupta

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s